Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016

Πίνακας στόχων για ΠΑΙΔΙΑ (3-5 ετών)

Ένα από τα πράγματα που με χαρακτηρίζει είναι το λίστing. Τι είναι αυτό; Λίστing είναι η δημιουργία λίστας για πράγματα που έχω να κάνω. Όπως το λέμε ελληνικά (χμ) "To-Do List". Για να οργανώνω το χρόνο μου και να μη ξεχνάω πράγματα, από τη δουλειά έως το σπίτι, φτιάχνω λίστες. Για παράδειγμα δεν μπορώ να πάω στο σούπερ μάρκετ αν δεν έχω το "μαγικό χαρτάκι", που έχω συμπληρώσει επιμελώς, με το τι χρειάζομαι.

Σαν μαμά που είμαι, έχω κι εγώ τα άγχη μου. Και ακόμη μεγαλύτερα και περισσότερα από τη στιγμή που ήρθε στο σπίτι το δεύτερο μωρό μας. Θέλοντας να μάθω κάποια πράγματα το πρώτο μου παιδί, να βάλω κάποια όρια, να δημιουργήσω νέα ενδιαφέροντα,κτλ είπα αυτό το λίστινγκ να το ξεκινήσω και γι' αυτό. Η τακτική της τιμωρίας ποτέ δεν μας άρεσε. Δεν θέλω να βάζω τις φωνές, ή να στέλνω το παιδί στο δωμάτιο του για να "σκεφτεί" τι έκανε. Σκέφτηκα λοιπόν να κάνουμε ένα πίνακα στόχων. Απλοί και κατανοητοί στόχοι για ένα παιδί 4 ετών. 
Ο πίνακας μας αποτελείται από 8 κάθετες στήλες στις οποίες βρίσκονται οι ημέρες της εβδομάδας και 10 οριζόντιες γραμμές στις οποίες έχουμε γράψει τους στόχους που θέτουμε ημερησίως. Αυτό που ήθελα αρχικά να κάνω ήταν να συμπληρώσω καταφατικές φράσεις και όχι μόνο αρνητικές. Πχ. "Ακούω τη μαμά και τον μπαμπά" και "Δεν αντιμιλάω". Έτσι, στην αρχή της λίστας έβαλα τις θετικές και μετά τις αρνητικές.

Κάθε βράδυ λοιπόν, καθόμαστε και κάνουμε τον απολογισμό της ημέρας και βάζουμε αυτοκόλλητα σε ότι πετυχαίνουμε. Σας είπα πως μας αρέσουν τα αυτοκόλλητα; Έχουμε γεμίσει το δωμάτιο με αυτά. Με το "κόλπο" αυτό, τα αυτοκόλλητα βρήκαν το μέρος τους και εμείς μία συναρπαστική ασχολία! Βρισκόμαστε στη δεύτερη εβδομάδα και μπορώ να πω πως είμαι ενθουσιασμένη όπως και το παιδί! Όταν βλέπω πως ξεφεύγει και αρχίζει να κάνει τα δικά της απλά υπενθυμίζω ότι δεν θα πάρει το αυτοκόλλητο στο συγκεκριμένο στόχο, χωρίς φωνές, χωρίς γκρίνιες. Εντυπωσιάστηκα με το πόσο εύκολα έγιναν όλα όταν ξεκίνησε αυτό το πινακάκι, που κολλάμε στο ψυγείο και όλοι μπορούν να θαυμάσουν τα αυτοκόλλητα που κερδίζει το παιδί!
Αν κάποια μέρα δεν κερδίσουμε αυτοκόλλητο σε κάποιο στόχο μπορούμε άλλη μέρα που βλέπουμε ότι δεν υπάρχει το αναμενόμενο ενδιαφέρον να θέσουμε διπλό στόχο, π.χ. "αν μαζέψεις όλα τα παιχνίδια σου σήμερα θα πάρεις και το αυτοκόλλητο της Τετάρτης που το έχασες". Και κάπως έτσι μπαίνουμε σε τάξη και μαθαίνουμε, γονείς και παιδί.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Created by All4blogs.gr